Eestis ja Baltikumis kasutati esmakordselt Lilleküla kergliiklustunneli ehitamiseks segment-tunneli lahendust, mille viimane element eile lõunaajal paika sai. Lilleküla kergliiklustunneli paigalduseks tehtud kaks raudteeliikluskatkestust kestsid kumbki vähem kui 42 tundi. Tunnel tagab jalakäijate turvalise liiklemise.
Lilleküla kergliiklustunnel asub Kristiine linnaosas Lilleküla raudteepeatuses ühendades Tehnika ja Kotkapoja tänavat. Tunneli kohal paiknevate nelja raudteeraja tõttu oli oluline tunneli paigaldustööd teostada võimalikult kiiresti, et minimaalselt häirida raudteeliiklust. Seetõttu jagati tunneli ehitus radade piirkonnas kaheks etapiks, millest kummagi etapi ehitustööd tuli nn nullist kuni rongiliikluse taastamiseni teostada 42 h jooksul. Tööd hõlmasid rajalõigu demontaaži, kaevetöid, tunnelikeha ehitust, drenaaži, kanalisatsiooni, elektritöid, tagasitäidet ja raudteelõigu taastamist. Tunnelikeha antud etappides rajati monteeritavast raudbetoonist st tehaseliselt valmistatud tunnelisegmentidest sisemõõtudega 3,5x2,5m. Segmendid olid sisuliselt lühikesed tunneli jupid, mis töömaal üksteise järel kokku pandi ja seejärel järelpingestati. I etapi tunneli elementosa sai valmis umbes 11 tunniga ja II etapp umbes 12 tunniga. E-Betoonelemendi töövõtu tellis SIA „RBSSKALS Büvsabiedriba“ Eesti filiaal.
„Selline tunneli lahendus on esimene omalaadne Eestis ja üldse Baltikumis. Lahenduse põhieelised on ehituskiirus ja tunneli kohene kandevõime, mis võimaldab liiklustakistused või –suunamised viia miinimumini. Ühtlasi tagab elementide tehaseline valmistamine sõltumatuse ilmastikutingimustest ning puhtama ja ohutuma töömaa.“ kommenteeris AS E-Betoonelement infrastruktuuri toodete juht Kairet Luiga.