5 Uudised menüü

Uudised > 2015

 

E-Betoonelement esitas Aasta betoonehitis 2015 konkursile kolm objekti
01.12.2015


E-Betoonelement esitas Eesti Betooniühingu ja Eesti Ehitusmaterjalide Tootjate Liidu poolt korraldatavale võistlusele Aasta betoonehitis 2015 kolm nominenti.

Kroodi viaduktid
Tellija: Maanteeamet
Arhitekt: Novarc Group AS
Konstruktor: Järelpinge Inseneribüroo OÜ, Novarc Group AS, EstKonsult AS, AS CES
Ehitaja: AS BMGS Eesti filiaal, Lemminkäinen Eesti AS ja AS E-Betoonelement
Betoontoodete tarnija: AS E-Betoonelement
Kroodi viaduktid

Ettepaneku põhjendus:
Kroodi viaduktid nr 1 ja 2 – esimesed viaduktid/sillad Eestis, kuhu on valmistatud trapetslõikelised eelpingestatud monteeritavad sillatalad (kuni 25,5 m pikkusega), sh Kroodi viadukt nr 1 on 187 m kogupikkusega Eesti pikemate viaduktide-sildade hulka kuuluv.
Täpsemalt saab lugeda: http://mnt.ee/index.php?id=28467

Marsi tn korterelamud, Tallinnas, Tondil
Tellija: AS Pro Kapital Grupp
Arhitekt: Allianss Arhitektid OÜ
Ehitaja: Nordecon AS
Betoontoodete tarnija: AS E-Betoonelement
Marsi tn korterelamud

Ettepaneku põhjendus:
Kommunikatsioonišahtide uudne lahenduskontseptsioon, mis hõlmab kommunikatsioonide montaaži, ekspluatatsiooni kui ka müra leviku tõkestamist. Sisuliselt moodustavad kommunikatsioonišahtid nn topeltseintega ringvöö ümber trepikoja, mis omakorda on väga heaks müra tõkestajaks trepikojast korteritesse.

Kehärata rongitunneli kaarelemendid Helsinki lennujaama all

Tellija: Soome transpordiamet, Vantaa linn ja Finavia Oy ühishange
Arhitekt: Pöyry Finland OÜ
Ehitaja: SRV Yhtiöt Oy
Betoontoodete tarnija: AS E-Betoonelement, Parma OY
Kehärata tunnel

Ettepaneku põhjendus:
Kehärata – Helsinki lennujaama alla rajatud 2x1 km pikkune rongitunneli kaitserajatise kaarelemendid. Eestis toodetud taolise tunneli tarbeks esmakordselt. Lamekaarja kujuga suuregabariidiliste elementide mõõdud olid 7,64x2,53x2,47 m. Valutehniliselt keeruline projekt, kuna elemendid valati nn paigaldusasendis peaaegu kinnistes, spetsiaalselt tellitud vormides. Paigaldusgraafikust tulenevalt oli vaja toota keskmiselt 20 kaarelementi nädalas ja tootmiskestus oli üks aasta. Oluline oli tagada maandusdetailide nõuetekohane toimimine, kaare ala- ja üla-vormipinna kvaliteet, kaitsekihtide nõuded ja elementide kujutäpsus. Täpsemalt saab lugeda: http://www.aripaev.ee/uudised/2013/03/20/eesti-raudbetoon-soome-tunnelis

Konkursi võitja kuulutatakse välja järgmise aasta märtsikuus.